Wednesday, June 11, 2008

...masa dan kenangan...

...semasa aku menulis entry berkenaan kenduri di Jerantut, tetiba aku teringat akan jam tangan aku. Jadi aku ingin menulis sesuatu tentangnya memandangkan aku kini tidak lagi dapat memakainya kerana tali jam berkenaan tidak lagi boleh bersambung.

...ianya merupakan jam kesayangan aku sebenarnya, berjenama Casio yang berharga RM75 sahaja yang aku beli di Pasaraya TF di Jerantut pada tahun 2005. Tahun aku menjalani kehidupan sebagai guru pelatih di MPTAA dan aku beli jam tangan tu semasa aku keluar dari Ulu Tembeling sebentar untuk membeli barang keperluan aku semasa bertugas di sana. Aku beli jam tu kerana aku sukakan sesuatu yang simple, nampak biasa dan kerana aku sukakannya. Lagipun selama sebulan lebih aku bergantung kepada handphone Nokia 3315 aku untuk merujuk masa, and it was a bit troublesome. Aku hampir kehilangan jam ni sebab talinya tercabut semasa aku berbasikal di Kem Lanchang dulu. Aku memang sayang jam ni, tapi apa daya, hayat dia berkhidmat untuk aku sudah tiba dipenghujungnya, dan kini aku kembali tidak berteman semasa di sekolah. Janggal rasanya. Macam tak best. Rasa tak konfiden kekadang. Terasa macam Power Rangers tanpa jam transformasi adanya. Macam Doraemon tanpa poket ajaib. Hehehe

...kenangan pahit manis memang banyak tersimpan bersama jam ni. Sekarang ni, biarlah dia menjadi teman aku di bilik sahaja. Sama-sama berkongsi kenangan....

No comments:

Post a Comment