Sunday, June 22, 2008

...cuti-cuti di Mela...

...supposedly aku tulis entry ni lebih awal, namun sebagai manusia biasa, aku akan menyalahkan masa kerana tidak pernah mencukupi buat aku beraktiviti. To err is human and nobody's perfect so inilah kisah yang terpendam hampir 2 minggu lebih. Takkan basi kerana ianya mengimbau sebuah memori.

...semasa cuti pertengahan tahun baru ni, aku telah pergi ke Pahang, to be exact, Jerantut untuk menghadiri kenduri YB Amin. So, aku dah sound member aku-Cikgu Sahril kata nak tumpang umah dia kat Mela, sempadan Kuala Lipis-Jerantut. Dia kata OK. Selain dari makan, minum dan tidur kat situ, aku berkesempatan mengajak Cikgu Aril berjalan-jalan di sekitar Bandar Kuala Tembeling, tempat yang dia tak pernah jejak.(aku pulak jadi tourist guide untuk dia petang tu)

...sambil aku melepak dan mengambil gambar-gambar dekat tepi Sungai Pahang tu, banyaklah yang aku cerita kat Cikgu Sahril ni pasal kenangan yang ada kat tempat-tempat berdekatan. Pendek kata, dia terpaksa mendengar segala cerita berkenaan sampai ke saat azan Maghrib berkumandang. Ish...ish...ish. Apa-apapun aku amat berterima kasih atas layanan cikgu Sahril yang baik banget semasa aku di Mela City sehinggalah aku menghantar aku balik ke Kuala Lipis. (...Lipis...alamak, satu lagi set cerita yang aku terpaksa simpan dulu...)

No comments:

Post a Comment