Wednesday, June 11, 2008

...Alhamdulillah, dah kawin dah...

...cuti sekolah semester yang lepas, aku berkesempatan menghadiri 2 kenduri kahwin insan-insan yang rapat dengan aku. Bertarikh 29 Mei 2008, aku ke Jerantut sebagai memenuhi undangan YB Aminallah Mohamad ke majlis perkahwinan beliau.

...beliau merupakan bakal Ahli Parlimen bagi kawasan Ulu Tembeling, dan dia sebenarnya sedikit kecewa dengan aku sebab mulanya nak suruh aku jadi pengapit dia, tapi yang bestnya dia cuma bagitau sejam setengah sebelum upacara berlangsung pada mana di ketika itu aku sedang menonton tv bersama Cikgu Aril dan bersarapan lewat pagi...hehehe. Maafkan saya ya YB Amin?

...apapun, aku bersyukur dapat kembali ke bumi Jerantut bagi meraikan hari perkahwinan YB Amin, sekaligus buka peluang aku bertemu kembali bekas anak-anak murid aku semasa aku praktikal di Lembah Ulu Tembeling pada 2005 dulu. Aku juga berkesempatan bertemu dengan beberapa penduduk Kampung Bukit Mat Daling yang dah lama aku tak jumpa, sempatlah beramah mesra jap ala-ala YB turun padang...hehehe.


...tanggal 7 Jun 2008, aku dan kawan sekolah aku, Ramli (aku uar-uarkan namamu atas permintaanmu juga) menghadirkan diri sebagai memenuhi jemputan rakan sekolah merangkap satu universiti aku dulu yang berlainan kuliyyah di Simpang, Taiping. Puan Seri Mimi Faiza sekarang ni panggilan dia, dah lama tak berjumpa, bertemu cuma di hari bahagia dia sahaja. Tu pun aku tak berkesempatan ucap tahniah secara berdepan, dia terlalu banyak event yang dilalui, bersanding, silat pulut, wayang kulit bla..bla..bla dan aku cuma sempat tinggal pesan kat kawan dia Cheq. Alhamdulillah, yang penting aku memenuhi jemputan yang diberikan. Semoga kalian berbahagia sehingga ke akhir hayat. Amin.

*... gelaran YB and Puan Seri tu saja ja aku letak, nak kasi menarik sket...

No comments:

Post a Comment