Sunday, March 30, 2008

...kisah seekor kuda air...



Bertarikh 29 Mac lalu, aku telah menonton sebuah filem yang bertajuk 'The Water Horse' di pawagam MBO di Melaka Mall. Ini merupakan kali kedua aku datang menonton wayang semenjak aku bertugas di Melaka. Basically, aku tak tahu sangat cerita ni tentang apa, aku dengan Liban cuma nak menonton sahaja.




Bagi yang belum menonton cerita ni, aku takkan bagi sinopsis ceritanya kat sini-tapi yang pastinya aku dan Liban enjoy tengok cerita ni. Sesuai bagi family dan juga yang suka tengok cerita yang menekankan unsur-unsur kekeluargaan. Tak sesuai bagi yang berdating mahupun peminat cerita seram adanya. Pada aku, garapan ceritanya pada mula memang boleh diagak akan penyudahnya, namun begitu-cerita ni tak membosankan. Yang paling penting ialah mesej kasih sayang kekeluargaan dan persahabatan yang cuba diterapkan melalui watak-watak yang ada-Angus McMorrow, Crusoe, Lewis Mowbray etc. Dengan reputasi kisah raksasa Loch Ness yang terkenal, sememangnya filem ini punya daya tarikan dan kekuatan tersendiri. Pendek kata, persahabatan yang sejati itu tidak mengenal batas usia, rupa mahupun taraf sesuatu makhluk. Selamat menonton bagi yang belum menontonnya.




No comments:

Post a Comment