Monday, December 26, 2011

...keliru...

[MODE: Tenang dan happy ditemani lagu tema 'NOBODY' by Wonder Girls]

...dok tak dok, anak bongsu Pak Hamid menyuarakan hasratnya nak ber'blogging'. Sebagai abang Ngah yang begitu memahami beliau, aku pun bagilah sedikit kata2 semangat kepada beliau. (ada ka? Macam takdak ja. Hahaha) Dah minat ~ kena lah bagi semangat kan?

TaHNiAH Mire hAmID, dah ada blog ang sendiri.

...isunya di sini, pada aku remeh sangat tapi paham2 lah kalau dah namanya perempuan, bongsu lak tu, nengadanya lebih. Nak template yang 'gemerlapan' lah, nak yang sesuai dengan jiwa muda beliaulah dan macam-macam lagi. Huuuu...

...Pening aku!...

...bila dah siap dengan entry pertama, seperti dijanjian dia pun promote suruh aku baca.


...dia bagi URL blog dia ~ sedap gak aku tengok. Bagus imijinasi budak neh, getus hati kecilku. Bukak ja blog dia ~ aku rasa sesuatu yang menyucuk-nyucuk penglihatan aku. Nampak sangat TAJUK blog macam GOBLOK. Aku bersabar dan meneruskan pembacaan. [Overall] For a first timer, aku puji la intipatinya. Kalau adik aku si Ebab yang menilai, HARUS menitik aiq mata si Mire kelak. Hahaha. Lantaklah ~ kena berani la menghadapinya.

...terus aku mesej beliau pastu suruh pikirkan tajuk blog yang lebih 'mewakili' dirinya. Aku rasa terganggu selagi ianya tak dtukar. (Kejam kan? Blog orang aku lak yang tentukan coraknya.) Biaqla, sebelum orang lain kutuk beliau, biar aku buat dulu. Hahaha.

...perbincangan berlarutan selama beberapa ketika sehingga menganggu waktu dinner aku ke akhirnya.

Senarai cadangan beliau:
1. Aku Menulis Bukan Kerana Nama (asalnya. Macam orang tua menulis ja kataku)
2. Komelan Aku. (Komelan? Apa tu? Aku suh tukaq lain gak. Gedik ja bunyinya.)
3. Kelasssss Kau Mire. (Nampak sangat meniru! Tukaq gak.)
4. Halahai. (Aku setuju dia lak takmau. Dia kata bunyi gedik. Ngada sungguh!)
5. Don't Simply Judge Me. ( Really? Dia sendiri reject idea neh.)
6. Aku Anak Mak Aku. (Kah! Kah! Kah! Rasa nak balik tepuk dahi dia ja.)
7. Anak Hamid Membebel (Terus aku reject sebab guna nama ayahanda kami)
8. Aku dan Pembebelan (Aku bilang membebel tu bunyinya negatif dan aku reject.)
9. Aku dan Dot Dot Dot (no komen)
10. Blog Takdak Header (grrrr...-malas memikir tol budak neh)
11. Bebelan si Bongsu (Bebelan? Aku suggest Titipan. Dia nak letak Komelan plak. Haishh. Pening aku)
12. Mire's Orbit (Aku kata buh Mire's Satellite lagi bagus. Terus dia nyanyi lagu Elyana)
13. Bila Aku Malas. (dan akhirnya aku berpuas hati dan bersetuju)

Kenapa aku puas hati? Sebab konotasi 'Bila Aku Malas' tu menceritakan tentang sifat RAJIN beliau
ber'blogging' sebenarnya. Orang akan ber'blogging' bila RAJIN je betul tak? So bila beliau MALAS tu membawa maksud RAJIN la, rite?
[HAKIKATNYA: Aku berpuas hati sebab aku yang usulkan nama blog tu, hahahaha! SEKIAN]

2 comments:

  1. awat dia takmau tanya aku haa ngah?

    ReplyDelete
  2. ...ang pun tak tau. Tp aku ada tnya dia, dia cakapa, dia TAKUT. Hahaha.

    ReplyDelete