Wednesday, December 28, 2011

...al-kisah oBsEsSIku...

...aku anak lelaki pak Hamid yang keDUA. (Ehem...ehem ~ promo sket)

[Kriteria anak no.2 ialah]:
...suka pada wangi-wangian dan segala sesuatu yang wangi. (suka-suka hati aku ja buat kenyataan nih)

[Flashback] ...seingat aku dulu-dulu sebelum ke sekolah rendah, mak aku akan pakaikan aku bedak wangi. BEST. Seronok bila dimanjai sebegitu.

...masuk sekolah menengah aku belajaq menggunakan 'perfume spray' ~ dan jenama body spray PERTAMA aku guna ialah 'REXONA Men Deodorant Powder Body Spray'. Wangi beb! 1st body spray masa tu dari Rexona. Harga dalam RM5.00. Aku kumpul duit sekolah nak beli benda ni sendiri tiap-tiap bulan. Budak-budak pompuan kelas aku selalu bising kata aku pakai wangi-wangi. Tak paham aku dan aku malas nak memahaminya. Hahaha. Lani takdak dah wangian seharum keluaran yang pertama ni. Yang terbaru semuanya tak sedap baunya pada hidung aku.

...dan minat aku pada benda-benda wangi ni tak pernah hilang, bahkan sentiasa mekar dalam kehidupan sehari-hari [Hahaha] Dalam lemari, dalam bilik, dalam badan Hero, mandian badan, syampu, bedak, minyak rambut (walau tak berapa nak berambut) juga produk detergent dan pelembut pakaian - semuanya aku pilih yang paling sedap baunya. Kesimpulan INTRO diatas ialah:

...aku OBSESS dengan segala sesuatu yang wangi...

...aku memang teringin nak guna minyak wangi yang berjenama. Baunya aku tak sure la sangat sedap ke tak tapi aku nak try gak. Keinginan aku nak mencubanya berjaya direalisasikan dengan pembelian PERTAMA ku yang ini:

...Lacoste (Green)...

...ternyata sedap dan aku berpuas hati. Bersempena dapat duit bonus kali ni, Alhamdulillah, aku dapat membeli satu set wangian lain pulak iaitulah:

...DAVIDOFF Champion...

[KISAH TERSIRAT]: ...aku plan nak beli yang lain, tapi apakan daya promoternya (walaupun hanya berstatus temporary promoter) yang mirip sekali dengan Shila Amzah versi Amoi berjaya meng'ayat' aku membeli set ini. Seb baik memang wangi. Rasa nak pi lagi ja ushar dia pasni. Hahahahahabis cita!

No comments:

Post a Comment