Saturday, February 23, 2008

...karena chenta...


...aku tak tahu harus bagaimana aku mulakan bicara ini...
...aku jadi keliru dengan perasaan aku sendiri...
...aku jadi takut akan kehilangan insan yang aku sayangi...
...aku menangis lagi dalam mimpi tidurku...
...aku merintih lagi menahan rindu...
...aku bisa berkata tegar dengan dugaan...
...tapi berbeda ia di alam percintaan...
...aku kembali membenarkan hatiku mengharap...
...mencintai dia yang tak ku tahu milik siapa...
...aku gagah merawat luka...
...aku terus memendam rasa...
...kerna ku yakin inilah CINTA...
...biar puluhan mata yang melihat menilainya satu kepalsuan...
...biar ribuan kata diucap mengungkap kepedihan...
...kan ku tahan terjahan yang mendatang...
...sabar ku nanti hadirmu sayang...
...aku tahu erti kepalsuan rasa hati...
...tapi inilah KEMANISAN rasa cinta...
...biar sukar untuk kau mempercayai...
...aku kan fahami, aku kan mengerti...
...dan buat kesekian kalinya...
...andai kau tatap bait-bait sepi ini...
...tiada yang lain ingin ku kata...
...izinkan ku menyayangimu...
...walau mungkin hatimu bukan milikku...
...biar ku jadi insan setia...
...walau dijiwamu aku tiada...
...demi TUHAN, inilah CINTA...
(3.08am 13.1.o7)

No comments:

Post a Comment