Saturday, November 12, 2011

...S******R? Tak mo dah...

...sila baca dan fahami intipati 'kekecewaan' aku melalui dialog di bawah di antara A (aku) dan T (tuan umah)...

A: ...sewa umah ni sebulan berapa kak?
T: ...ngko keje ke student?
A: ...keje kak. Kalau student kenapa plak kak?
T: ...kalau student sewanya lain. Kalau keje sewanya lain. Ko keje ape?
A: ...saya cikgu kak.
T: ...ngko cikgu Diploma ke Degree?
A: ...Degree. Kenapa kak?
T: ...kalau cikgu Diploma sewanya lain. Cikgu Degree sewanya lain. Ko dah kahwin ke bujang?
A: ...bujang. Kenapa kak?
T: ...(malas aku nak tulis menda yang sama dia ulang)

...dipermudahkan cita ~ terbakor aku bila orang setempat cakap perkara ni NORMAL kat sini, yakni di Pekan S****** neh!

...ikhlas aku mengata neh, umah dalam lukisan budak ni lagi lawa dari umah yang aku dah TERpaksa sewa suatu ketika dulu tu...


No comments:

Post a Comment