Tuesday, March 30, 2010

...jom pi sekolah...

...mengimbau kenangan sungguh masa aku balik kampung hari tu, melihatkan 2 orang anak buah aku dah menyarungkan jersi err uniform sekolah mereka. Aku perkenalkan Najjah dan Najihah. Biasalah bebudak, memang liat sikit nak bangun bersiap pagi2 nih, mujurlah ada opahnya yakni mak aku yang tolong menguruskan. Saja nak tayang kat si Ebab, dia tak dak gambar nih. Hehehe. Teringat dulu2 masa sekolah rendah, time darjah 1, memula abah hantar, tapi pastu dah kena berdikari, naik beca dengan abang aku dan juga Azroy dan adiknya Eddy...best woh naik beca pi sekolah, lebih best dari naik beca kat Bandar Hilir Melaka. Orang-orang Melaka jangan marah ya? Apapun, sekarang masa dah berubah. Aku sekarang ni aku memerhatikan kisah aku dulu-dulu berlaku dalam bayangan kaca mata seseorang yang merindukan kenikmatan saat yang tak mungkin aku dapat lalui lagi. Yang aku mampu, mengimbaunya semula dengan yang terdekat juga rakan sekerja yang amat gila-gila.

No comments:

Post a Comment