Wednesday, April 22, 2009

...what my pupils say about me...

...aku ni jenis yang suka bertanya orang especially pada yang kenal rapat, including my pupils tentang diri aku la. Apa pandangan diaorang tentang aku, apa yang best dan tak best tentang aku. Well, kekadang aku rasakan aku perlu sedikit petunjuk tentang diri aku di mata umum (macam lirik lagu anak pak Zain lak). And these are some that i got from them in general from my pupils:

~aku ni garang, walau pada aku, itu ketegasan...
~aku ni suka marah-marah, walau pada aku marah tu tanda sayang...
~aku suka denda dan merotan budak-budak aku, walau pada aku itu untuk kebaikan dalam mendisiplinkan diaorang...
~aku asyik bercakap laju-laju, walau pada aku dah habis perlahan dah kelajuan percakapan aku...
~aku suka paksa budak menangis kalau buat silap, walau pada aku tu lebih baik dari aku menjadi bosan asyik merotan...
~aku ni menakutkan, walau pada aku rasanya aku ni antara makhluk Tuhan yang sederhana seksi...

...yang positif aku simpan la dulu. Hehehe. Tapi dalam aku menyingakan diri di sekolah, aku rasa akulah jugak antara insan yang bebudak ni cari dulu dalam apa-apa ehwal yang penting, sederhana penting dan kurang penting. Inilah hakikatnya, dan aku bersyukur jugak tentang ni.

...cuma setiap hari aku berdoa, aku berharap yang hari baru aku lebih baik dan lebih membantu anak-anak murid aku...aku harap segala yang garang + ganas + kejam yang diaorang lihat dan alami sekarang ni menjadi sesuatu yang indah bila dah besar nanti...
Sir sayang hampa semua!

1 comment:

  1. -aku ni menakutkan, walau pada aku rasanya aku ni antara makhluk Tuhan yang sederhana seksi...-

    hahahahahahaha...
    xleh blah...
    xleh blah...
    blah la hg ngah!!!!
    hahahahahaha

    ReplyDelete