Saturday, June 2, 2012

...I am a SPY ~ Shhh...

...pejam celik, pejam celik, dah habis seminggu cuti persekolahan aku kat kampung. Ada seminggu lagi baki cuti aku. Kalau orang lain aku rasa dah macam-macam aktiviti dibuat, sama ada sendirian, bersama kengkawan, famili atau juga dengan anak isteri. 

Aku? Hehehe ~ macam ni je lah. Most of my time will be at home. Dok umah. Pengisian cuti aku?

~ makan2
~ tidoq
~ pi pasar, or pusing bandaraya Bagan Serai
~ ber'FB'
~ sembang-sembang dengan anak buah, mak dan abah.

...dan yang terbaru ~ JENG! JENG! JENG!
 ...
 ... 
  ...  
 ... 
 ... 
 ... 
 ... 
 ... 
 ... 
      
....menjadi SPY! Hahaha!

 ...ini bukan bukan apa, mak aku, adik-adik aku dan kak ipaq aku ada habaq kat aku yang motel depan rumah aku yang baru beroperasi ni dah mula jadi tumpuan - err...dah memang jadi hot-spot muda-mudi dan yang tak berapa nak muda dok buat port maksiat a.k.a ber-ehem ehem.

...berbekalkan gajet ini...


 ...aku menunggu dari hari ke hari, dan akhirnya ~ aku berjaya merakamkan satu bukti akiviti HARAM oleh 3 orang muda-mudi Melayu yang mengikut Perlembagaan Malaysia beragama Islam. 

...jangan salah paham ya? Aku hanya merakamkan taktik mereka menyusup masuk ke tempat berkenaan ye, bukan aku rakam 'aktiviti' haram berkenaan.

...Alhamdulillah ~ bahan rakaman berkenaan dah aku bawa ke Pejabat Agama untuk dijadikan bukti. Tindakan pun dah diambil, namun dek kerana kekurangan pegawai yang nak menjalankan serbuan, maka mereka lepas lari lagi. Ermmm.

...ku pujuk hati ~ takpa, macam mak aku dan pegawai berkenaan cakap, dunia depa lepas, akhirat belum pasti. 

...aku rasa tuan punya motel tau aktiviti depa dipantau, aku ingat dia nak berenti, rupanya dia buat lagi, tukaq modus operandi lain pulak! Patutlah cuaca makin panas tiap-tiap hari. Inilah puncanya.

No comments:

Post a Comment