Friday, January 6, 2012

...panGkaH-mEmanGkaH...


[Nanyilah ikut melodi 'Mari Mengundi']

...marilah mari...
...menjaga diri...
...jangan lupa kewajipan...
...minum dan makan...

...apa perkaitan lagu 'makan2' ni dengan pangkah memangkah?

Layan drama SEBAK se-babak ni kejap:

Aku: ...huuu, laichi kang kedai ni dah tak sedap, masam ja aiq dia.

Che Amad: ...tomyam dia pun ceroi ja, tawar tak macam biasa.

Aku: (setelah meng'ODER' milo ais menggantikan laichi kang masam) ni milo pun tawaq macam tak buh susu. Adoi la!

Che Amad: ...(dalam tak sabar cuba menyabarkan aku) biasalah tu, macamni lah kedai makan bila orang ramai.

Aku: ...betuilah orang RAMAI tapi ingatlah kita bukan makan free ~ orang BAYAR!

[Sifir AKU]

...kalau waktu musim mengundi ~ PANGKAH beerti SUKA.

...tapi bila masuk bab MAKAN-MAKAN:

...ber-arti...


...and BYE! BYE! BYE! BYE!...

(aku takkan pi dah kedai tu!)

No comments:

Post a Comment