Monday, January 31, 2011

...cerita hujan...

...hujan turun mencurah-curah dah melebihi 24 jam. Inilah pengalaman aku paling lama hujan turun tanpa henti (renyai-renyai dan lebat bersilih ganti) selama aku menetap di bumi Melaka. Syukur sebab dah lama tak hujan macamni. Sejuk suasana. Sejuk yang membuai lena. Sejuk air di tanki. Sejuk membuat aku mandi hanya 2 kali sehari.

...al-kisahnya, apabila hujan lebat, maka air akan melimpah naik bukan di kawasan rumah aku, tapi laluan jalan raya berhampiran. Hampir-hampir aku terperangkap di dalam banjir kilat bersama Che Amad di laluan Gemencheh-Batang Melaka.

2 comments:

  1. aku harap hang terus sukses pd masa akn dtg walaupun kita tak duk serumah lg... kalau banjir teruk sgt tu, mmg den x dapek nak nolong hang. cepat2 la hang berenang yo :)

    ReplyDelete
  2. Salam...abang sy Ana Nur'Afifi ada cakap kat sy suruh tanya, bole tunjukkan gambar waktu zaman sekolah rendah kat sana tak?...

    ReplyDelete