Friday, August 7, 2009

...tetiba aku teringat...

...tetiba aku teringat beberapa nama yang mungkin tidak akan ingat pada nama kecil lagi tidak tersohor aku ini.
~Ana Nur Afifi bin Anwar (anak pegawai Bank Rakyat masa aku sekolah rendah di SRKBS, nama unik, memang aku ingat)
~Mohd Zain bin Yunus (jiran merangkap anak kawan abah kat sebelah rumah lama aku-yang ajar aku kayuh basikal )
~Mohd Shamsuri bin Ahmad (anak polis kawan aku masa di SRKBS yang selalu berpeluh-peluh)
~Noreen binti Rosli (budak pompuan comel yang dok depan aku masa darjah 4 Merah yang selalu ketawakan gigi kapak aku yang besar)
~Eddy Zalmi bin Mohd Khir (selalu lumba dengan aku sapa bukak lampu bilik darjah dulu masa naik tahun 5 di SRKBS)
~Mohd Tarmizan (...bin tak ingat-tapi melihat dia didera ibu dan bapa saudara depan mata aku buat aku teringatkan dia sampai sekarang)
~Shim Sze Nooi (...the only ah moi masa aku sekolah rendah, comei dengan skirt dia)
~Encik Yang Rafiee bin Ahmad (...ni lah insan pertama berjabat tangan dengan aku masa aku masuk kelas Tahun 1 Merah, dan sehingga sekarang aku masih jumpa dia di Pasar Bagan Serai)
~Norhaslina binti er... (...budak pompuan ni suka menyanyi, masa tu terduet dengan dia sat lagu "Jangan Pisahkan")
~Vijay a/l ... er aku lupa... (aku ingat ni lah budak India yang paling besaq kat skolah aku)
~Kalaivanan a/l ...lupa lagi (budak India paling kecik tapi banyak cakap kat sekolah aku)
~Renggarajan a/l ...maaf tak ingat (budak India paling kurus dan paling tinggi dalam kelas, sampai nak menulis tangannya kena round the desk...bayangkan...)
~Yuvaraja a/l ...pepahamla (ni budak India yang ganaz, tapi aku ingat dia sebab dia paling selalu tak miss beli nasi lemak mak buat...macih)
~Mimi Baijura binti Mohd Yusuf (...ni aku ingat sebab ni hantu nasik lemak mak aku buat jugak...sampai la ni...)
~Paramjeet Kaur a/p ... (yang ni aku ingat sebab satu2nya budak perempuan Sikh kat kelas aku yang tinggi, banyak cakap dan rambut dia dandan sampai cecah punggung...dan kapten main lombat getah tiap2 hari)
~Azadi Sani bin Rahiman (ni anak kawan abah-anak posmen-aku ingat dia coz walau dia katik dari aku, dia terrer main badminton, wakil sekolah dan daerah adanya. Lani bukak gym kat Bagan Serai)
...aku nak Maghrib sat dulu...sebelum aku lebih terlupa pada-NYA

3 comments:

  1. eh tak sangka nama ku dikenang oleh mu...... hahaha, macam dah balik ke zaman kanak-kanak kita.....

    ReplyDelete
  2. ...hahahaha, mesti ingat Shim, walau ejaan nama Shim salah sikit, tapi kenangan tu tak boleh lupa punya :D

    ReplyDelete
  3. Camne bleh kenal vijay? Vijay tu x classmate saya di kelas 5kuning n 6ikhlas. Mimi, azadi, saidatul akmar, saidatul azimah, suhana, azian pun satu batch jgk darjah 6 dulu

    ReplyDelete