Monday, August 10, 2009

...mengorak langkah...

...dulu, segala usul cadangan aku, tidak mendapat sambutan dek kerana aku orang muda. Aku orang baru, semangat aku dilihat menentang tradisi yang ada. Segalanya nampak sukar. Segalanya nampak mustahil. Aku sabar...


...Alhamdulillah, dengan usaha dan doa bersama para guru yang ada,
sekolah aku berjaya menjalankan Program Motivasi pertama kalinya di sekolah. Selama 3 hari 2 malam kudrat para guru dikerah, dan segalanya berjalan dengan baik. Aku tulikan pendengaran pada apa kata orang, aku butakan mata pada kekurangan yang ada, demi membangkitkan kesedaran budak-budak ni, aku usahakan sampai berjaya. Pada cikgu-cikgu, ini pengorbanan kita. Duit jangan digusarkan.



...aku berterima kasih juga pada Kak Tie, sudi menerima jemputan aku ke sini, dan dia sanggup datang berkongsi ilmu yang ada setelah hampir 6 tahun tak bertemu. Paling
last, perjumpaan sebelum konvo 2004. Sekurang-kurangnya, budak-budak ni mendapat input segar dari luar. Paling manis, dengan kesudian Tomei junior aku datang, berlakulah a small reunion og the PGG members. Time kasih sudi datang walau sekejap masa cuma, sempat mengimbau kisah silam gak...

"...aku, Kak Tie dan Tomei.."

...maaflah, late entry, tapi aku baru tergerak nak masukkannya.

"...terima kasih semua..terharu aku..."

1 comment:

  1. sir gambar dekat atas tu zaman kurus ehhhh..???

    ReplyDelete